We gebruiken cookies om de website goed te laten functioneren, deze te verbeteren en aan te passen aan uw wensen.Meer informatie
EngelsDuitsFrans

Klanttevredenheid

Weydeland kaas in de winkel
Weydeland kaas in de winkel

Om het jaar organiseert Treur Kaas een klanttevredenheidsonderzoek. Als groothandel in kaasspecialiteiten wil Treur Kaas zijn klanten altijd voorzien van eerlijke kwaliteitskaas met de juiste verkoopondersteuning. Dit onderzoek is gericht op de mening van onze klanten op gebied van service- en klantgerichtheid. Door verbeterpunten te zoeken wat betreft deze service- en klantgerichtheid kan Treur Kaas streven naar kwaliteit waar de klant op kan bouwen. 

Het meest recente onderzoek vond plaats in februari 2017 en hieronder kunt u de resultaten lezen. 

77 respondenten hebben deelgenomen aan het onderzoek en maar liefst 74% is zeer tevreden en 20% tevreden met de klantrelatie. De kwaliteit en ondersteuning die Treur Kaas biedt bij haar producten is de reden geweest om klant te worden. Treur Kaas wordt daarbij omschreven als een fijn bedrijf dat altijd voor je klaar staat en waarbij de omgang erg plezierig is. Op de factoren die klanten belangrijk vinden in de relatie (service, continuïteit, leverbetrouwbaarheid, assortiment Hollandse kaas en waarborging voedselveiligheid) scoort Treur een flinke voldoende (8,7 en hoger).

De facturen krijgen een hogere waardering dan in 2014, de bereikbaarheid scoort goed, 93,5% is tevreden of zelfs zeer tevreden en de contactmomenten met de vertegenwoordiger zijn veelal naar wens en krijgen hogere cijfers dan in 2014. De leveringen krijgen een overall cijfer van 8,8 en in de afhandeling van klachten meldt iedereen zijn probleem en vindt de afhandeling prima. 

Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van de winkelondersteuning en deze is naar tevredenheid.
Het kaasassortiment krijgt dikke achten en qua nieuwe producten scoren we voldoende bij 83% van de klanten. Op dit vlak liggen verbeteringen om uitbreiding op productgroepen nog meer af te stemmen op de wensen van de klant. Het actieprogramma scoort voldoendes, maar vragen enige aandacht aangezien klanten deze minder hoog beoordelen dan in 2014. Ook voor het randassortiment zijn duidelijke nodig zodat het enerzijds aanvullend is voor de klant en anderzijds de kaas niet overschaduwd. Het gebruik van de productspecificaties wordt door weinig klanten bekeken en genieten wat aandacht wat betreft vindbaarheid en gemak.

De digitalisering van online bestellen, facturen digitaal ontvangen blijkt enerzijds meer behoefte aan te zijn. Ook de site wordt door meer respondenten vaker bezocht en klanten zijn meer actief op social media. De keerzijde van de digitalisering is dat respondenten behoudend zijn in het vervangen van contactmomenten. Ze willen het persoonlijk contact met ons bedrijf niet verliezen. Deze wordt namelijk zeer gewaardeerd en houdt de klantrelatie goed. Ze krijgen telefonisch snel antwoord op vragen, er wordt meegedacht bij problemen en ze worden vriendelijk te woord gestaan. 

Kortom, een welverdiende 8,8 voor Treur waarbij ons bedrijf omschreven wordt als betrouwbare partner met mooie kwaliteitsproducten, vriendelijk, degelijk, constant en eerlijk. Treur Kaas helpt daarbij op klantniveau de ondernemer succesvol te maken. Ondanks de mooie cijfers blijft Treur Kaas aandacht geven aan alle facetten om minimaal hetzelfde niveau te behouden en waar nodig verbeteringen aan te brengen.