Klanttevredenheidsonderzoek

In het laatste kwartaal van 2019 hebben we een klanttevredenheidsonderzoek gehouden onder onze klanten. Elke twee jaar voeren we zo’n onderzoek uit om ons te blijven verbeteren en in de behoeften van onze klanten te voorzien.  57 respondenten hebben deelgenomen aan dit onderzoek. Hieronder vind je een verslag over de resultaten van dit onderzoek. 

Uit het onderzoek is gebleken dat de factoren ‘constante kwaliteit’, ‘service’ en ‘betrouwbaarheid’ de redenen zijn waarom klanten voor Treur Kaas kiezen. Daarnaast zijn onze klanten tevreden over het assortiment en de klantvriendelijkheid. Treur Kaas wordt omschreven als een bedrijf die haar afspraken nakomt en een bedrijf dat meedenkt met de klant.

Treur Kaas is een betrouwbaar bedrijf, die haar afspraken nakomt en kwaliteit levert.

Logistiek krijgt, met een overall cijfer van 9.8, een hogere waardering dan tijdens het vorige klanttevredenheidsonderzoek (een 8,8). Er wordt aangegeven dat de klant zeer tevreden is over de chauffeurs. Dat onze chauffeurs soms persoonlijk de kazen op de plank komen leggen, speelt daarbij ook een rol.

Daarnaast zijn klanten tevreden over de telefonische bereikbaarheid en met name over de betrokkenheid van de telefonistes/binnendienstmedewerkers. De telefonische bereikbaarheid scoort een 8,9 tijdens dit onderzoek.

De Marketingafdeling van Treur Kaas ondersteunt de klant onder andere met promotiemateriaal. Uit het onderzoek blijkt dat klanten hier tevreden over zijn, zij geven hier veel complimenten over.

Ik word er iedere keer weer vrolijk van als ik promotiemateriaal binnen krijg, kortom ik vind het geweldig.

Wel wordt aangegeven dat er meer behoefte is aan digitaal promotiemateriaal. Het digitale promotiemateriaal wordt nu beschikbaar gesteld via de tweewekelijkse mailing, maar hier wordt volgens het onderzoek niet vaak naar gekeken. Hierin kunnen we dus nog stappen maken.

Dit is een korte samenvatting van ons klanttevredenheidsonderzoek. Overall hebben we een 8,6 gescoord, waar we tevreden over zijn. We kunnen ons op verschillende aspecten nog verbeteren. We gaan hier met ons hele team hard aan werken, zodat we bij het volgende onderzoek nog hoger scoren.

 

Gepubliceerd op: 11 mei 2020