Klanttevredenheidsonderzoek 2022

In maart 2022 is er een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder de Nederlandse klanten van Treur Kaas. Dit onderzoek wordt om het jaar uitgevoerd ter verbetering van de producten en dienstverlening van de kaasgroothandel en het is een mooi ijkpunt om de klantbehoeftes in kaart te brengen. De resultaten van het onderzoek lees je hieronder.

Ondanks de respons van slechts 22% hebben 62 mensen veel complimenten en mooie cijfers gegeven voor hun samenwerking met Treur Kaas. In vergelijking met de cijfers van 2019 versterkt Treur Kaas de kwaliteit van haar producten en dienstverlening en verbetert zichzelf van een 8,6 naar 9,4.

 

“Omdat ze heerlijke kazen hebben en het een fijn bedrijf is.” – Kaashuis ’t Volle Pond.

 

De voornaamste beweegredenen om zaken te doen met Treur Kaas zijn: kwaliteit, klantgerichtheid (persoonlijke aandacht), service (uitgebreid) en ondersteuning.

 

”Eerlijke en oprechte leverancier met aandacht voor de klant en uiteraard met kwaliteitskaas.” Renkema Kaas

 

Het kaasassortiment scoort een 8,87 overall waarbij de factor kwaliteit, continuïteit, prijs en onderscheidend hoog scoren in belangrijkheid. Deze resultaten laten zien dat Treur Kaas in de markt vooral een niche-speler is die hoogwaardige producten levert met onderscheidend vermogen met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

De accountmanagers krijgen een 8,7 voor hun werk. Een rapportcijfer dat t.o.v. 2019 met 0,7 hoger ligt. Toen kregen zij gemiddeld een 8. Klanten waarderen de samenwerking met de accountmanager en slechts 18% van de klanten geven feedback hoe meer waarde te hechten aan het contact met de accountmanager.

 

”Omdat we houden van de beste kwaliteit kaas , hele goede service en vooral persoonlijk contact! Al meer dan 20 jaar een zeer tevreden klant.” Maassluisse Kaaswinkeltje.

 

De factoren telefonische bereikbaarheid, bestelproces, levering, aantal manco’s, klachtafhandeling, contact met de chauffeur en facturatie scoren dikke voldoendes waarbij Treur Kaas uitblinkt in de telefonische bereikbaarheid en levering en het aantal manco’s en het bestelproces aandacht kunnen gebruiken. De laatste 2 factoren scoren een dikke 8 en 9, maar bij de toelichtingen werd de documentenstroom door 8 klanten genoemd.

Factor Rapportcijfer
Telefonische bereikbaarheid: 9,6
Bestelproces 9,0
Levering 9,51
Aantal manco’s 8,78
Klachtafhandeling 9,24
Contact met de chauffeur 9,17
Facturatie 9,02

 

“Omdat ik geen betere kaasgroothandel weet.” Kaasbest Zwijndrecht.

 

De marketing ondersteuning krijgt ook mooie scores als het gaat om informatievoorziening, promotionele ondersteuning, kaasacties, actiemailing/nieuwsbrief en website. Treur Kaas blinkt uit in de website en de kaasacties kunnen verder verbeterd worden.

Factor Rapportcijfer
Informatievoorziening 8,9
Promotionele ondersteuning 8,1
Kaasacties 8,0
Actiemailing / Nieuwsbrief 8,8
Website 9,0

Kortom, een prachtige 9,4 voor Treur Kaas. Reacties als: “ga zo door”, “Top”, “doe waar je goed in bent” en “wij zijn zeer tevreden” onderstrepen dit resultaat en de feedback geeft Treur Kaas inzichten die gebruikt kunnen worden voor verdere professionalisering en innovatie aankomende jaren.

Gepubliceerd op 16 juni 2022